narzędzia na tablicy

Narzędzia ICT automatyzujące przedsiębiorstwa handlowe w Internecie

Świat zmierza w kierunku transformacji cyfrowej i jest to nieunikniony postęp. Jednym z najbardziej zauważalnych trendów rewolucji jest cyfryzacja komunikacji pomiędzy ludźmi.

Digitalizacja biznesu wymaga zmiany w modelach operacyjnych, które w tradycyjnym wydaniu nie są w stanie sprostać złożoności świata toczonego w Internecie. Kierunek zmian wyznacza handel cyfrowy (e-commerce) B2C (ang. biznes do konsumenta) i nieustannie rosnące oczekiwania klientów. Przedsiębiorstwa muszą sprostać tej zmianie kierunku, aby przetrwać na rynku.

Narzędziem, a zarazem katalizatorem wzrostu efektywności w relacjach biznesowych stały się platformy B2B (ang. biznes do biznesu), które jeszcze szybciej łączą partnerów handlowych i umożliwiają im realizację transakcji. Współczesny konsument oczekuje, że będzie transparentnie, szybko, wygodnie, a do tego jak najtaniej.

Jakie są najskuteczniejsze sposoby na utrzymanie pozycji rynkowej?

Tak dynamiczny rozwój e-handlu wynika przede wszystkim z rozwoju technologii, która dostarcza szereg narzędzi ułatwiających i automatyzujących typowe procesy w handlu. Aby utrzymać pozycję rynkową w otoczeniu ciągle rosnącej konkurencji, firmy muszą cały czas szukać najskuteczniejszych sposobów na poprawę procesów, ich automatyzację oraz zamykanie tych procesów w działający ekosystem. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu narzędzi ICT dla obszarów, w których dokonuje się usprawnienia procesów biznesowych.

Podczas ponad 10 letniej praktyki obserwowałem jak dynamiczne zmienia się cyfrowa gospodarka i dostrzegam bardzo duży potencjał w usprawnianiu procesów w handlu internetowym. Przejdź do kolejnych artykułów serii, aby zobaczyć jak można usprawniać procesy w przedsiębiorstwie e-handlowym.