Dlaczego wybrać CRO

Dlaczego powinienem skupić się na optymalizacji wskaźnika konwersji (CRO)?

CRO to proces optymalizacji sklepu internetowego w celu osiągnięcia jak największej ilości sprzedaży.

Większość osób skupia się tylko na marketingu. Zapominając, że nawet najlepszy marketing nie pomoże Tobie zmaksymalizować sprzedaży jeśli Twoja strona nie będzie odpowiednio zoptymalizowana – atrakcyjna dla użytkownika.

Skupienie się na CRO jest to decyzja, który przyniesie Tobie same korzyści. 

Oto najważniejsze z nich:

Zwiększysz sprzedaż bez dodatkowego budżetu na marketing

Zwiększona liczba sprzedaży jest to co nas najbardziej interesuje. Uzyskasz ją poprzez zwiększenie współczynnika konwersji (CRO).

Spójrz – przy konwersji  100 000 wizytach o średniej wartości koszyka 200zł i współczynniku konwersji wynoszącym 1% zarobisz 200 000 zł. Wystarczy zwiększyć współczynnik konwersji do 3% aby zwiększyć sprzedaż do 600 000 zł. A to wszystko bez dodatkowego budżetu na marketing.

Twój ruch na stronie będzie wysokiej jakości

Jak widzisz możesz zwiększyć sprzedaż bez dodatkowego budżetu na marketing. Jeśli wydajesz dodatkowe pieniądze na marketing nie zmienisz go na bardziej wartościowy ruch. Czyli taki, który lepiej konwertuje. 

Będziesz wydawał mniej na swoich klientów jeśli przeznaczysz część budżetu na CRO, zamiast na marketing. Stanie się tak, ponieważ:

  • klientom bardziej podoba się strona sklepu
  • klient częściej kupuje 
  • klient częściej zamienia się w stałego klienta

Powoduje to dodatkowe korzyści:

Obniża koszty pozyskiwania klientów

Lepiej wykorzystujesz bieżący ruch w witrynie

Lepiej wykorzystasz swoje zasoby

Budowanie na nowo strony, lub całkowita zmiana jej wyglądu jest kosztowna.

A co jakbym powiedział, że nie musisz tego robić?

Zamiast przebudowy sklepu możesz wyciągnąć maksimum z dostępnych zasobów.

Zobacz, to jest baner na karcie produktu sklepu Moho:

Menedżer ds. Marketingu online w Moho Internet Concepts chciał, aby baner znajdował się nad zdjęciami produktów, przekazując więcej informacji:

Ta mała różnica wystarczyła aby wygenerować o 41% większy obrót wśród użytkowników, którzy odwiedzili stronę GSHOCK (podczas 2 miesiąca trwania testów).

Średnia wartość zamówienia poprawiła (AOV) się o 6%!

Będziesz bardziej konkurencyjny

Codziennie takie testy i eksperymenty są przeprowadzane przez największe firmy takie jak Amazon, Facebook czy Microsoft wydając na nie krocie. Microsoft zmieniając kolor tekstu w wynikach wyszukiwarki Bing zwiększyłby przychody o ponad 10 milionów dolarów rocznie.

Mało kto wykonuje testy i eksperymenty. Dlatego skupiając się na konwersji osiągniesz przewagę konkurencyjną.

Zwiększy to rentowność Twojej firmy, przyspieszy skalowanie sprzedaży i zapewni ochronę przed konkurencją, niezależnie od tego, co robią, i czego nie robią.

Lepiej zrozumiesz swoich klientów

Ważnym aspektem przy tworzeniu sklepów internetowych czy też landing page jest psychologia. Ludzie używają dwóch półkul mózgu – jedna emocjonalna, odpowiadająca między innymi za uczucia i druga logiczna, która odpowiada np. za racjonalizację zakupu. Bez stymulacji obu części mózgu, potencjalnych klient nie dokona zakupu lub nie zostawi swoich danych.

Ciężko stwierdzić jaką komunikację i jaki design trzeba zastosować, aby klient podjął akcję na której nam zależy bez eksperymentów i danych. I tu wychodzi na przeciw optymalizacja współczynnika konwersji (CRO).

Stopniowe ulepszenia, które możesz wprowadzić poprzez testowanie i optymalizację, pomogą Ci dowiedzieć się, co jest najważniejsze w oczach odwiedzających, na czym im najbardziej zależy, co lubią, czego nie lubią, co ignorują i gdzie najprawdopodobniej odpadną w trakcie tego procesu. Dzięki nim będziesz mógł udoskonalić customer journey, czyli wszystkie interakcje klienta ze sklepem. Zwiększysz współczynnik konwersji i sprzedaż.

Będziesz posiadał najlepsze dane jakościowe i ilościowe. Co ostatecznie sprawi, że marketing będzie znacznie bardziej skuteczny.

Będziesz wyżej w wyszukiwarkach (SEO)

Twoja strona internetowa to pierwsza rzecz, którą ludzie widzą, gdy chcą dowiedzieć się o Twojej marce. Przeważnie robią to szukając jej w wyszukiwarce Google.

Projektowanie stron internetowych ma ogromny wpływ na optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Aby uzyskać najlepszy zwrot z inwestycji w witrynę internetową, należy projektować strony internetowe, które są atrakcyjne zarówno dla ludzi, jak i dla robotów wyszukiwarek.

Dlaczego wygląd strony ma wpływ na SEO?

  • szybkość wczytywania strony to jeden z czynników rankingowych wyszukiwarek
  • algorytm robota Google stara się naśladować poruszanie się po stronach użytkowników. Oznacza to, że jest w stanie ‘wykryć’ zły design
  • ułatwia robotom Google indeksowanie strony
  • dobry wygląd strony powoduje dłuższe pozostanie użytkowników na stronie, pokazująć botowi Google, że można tej stronie zaufać
  • bycie przyjaznym mobilnie (mobile friendly/strona responsywna) to jeden z kluczowych czynników rankingowych wyszukiwarek

Poprawisz postrzeganie marki

Ostatnią korzyścią jest lepsze postrzeganie Twojego sklepu jak i Twojej marki.

Dzięki CRO Twoi klienci będą lubić wygląd Twojego sklepu. Spowoduje to, że będą do niego chętnie wracać i kupować częsciej.

Klienci poczują, że sklep jest legalny oraz bezpieczny.

Wzrośnie reputacja Twojego sklepu, którą chętnie podzielą się używkonicy. Porozmawiają ze swoimi znajomymi o przyjemnych doświadczeniach ze sklepem.

Dzięki temu łatwo uzyskasz dużą ilość pozytywnych opinii. Opinie są jednym z kluczowych elementów przy wyborze zakupu!

Czy chcesz zwiększyć sprzedaż dzięki optymalizacj konwersji?

Marka Sellision powstała poprzez rozwój firmy Upland.Digital. Jesteśmy agencją eCommerce która ma jeden cel – zwiększenie sprzedaży naszych klientów. Łączymy technologię z handlem aby to osiągnąć.

Sellision skupia się na działaniach zwiększających sprzedaż w sklepie internetowym. Działania te dzielimy na 4 usługi:

  • zwiekszanie konwersji
  • zwiekszanie widoczności
  • pozyskanie ruchu
  • zbudowanie sprzedaży

Dzięki tym usługom rozwiniesz sklep i zmaksymalizujesz sprzedaż. 

Mamy teraz dla Ciebie specjalną ofertę usługi zwiększanie konwersji pod nazwą konwersja.pro. Skupia się ona na optymalizacji współczynnika konwrsji (CRO). Dzięki CRO zwiększysz sprzedaż bez konieczności wydawania dodatkowych pieniędzy na marketing.

Twoja sprzedaż jest naszą misją. Z tego powodu kładziemy duży nacisk na edukację pracowników oraz bardzo bliską współpracę z klientem, aby każdy członek zespołu wiedział jakie są skutki prowadzonych działań. Nasze usługi świadczymy w modelu zwanym Agile i rozliczamy zgodnie z modelem Time&Materials. Oznacza to, że jesteśmy jedyną agencją eCommerce na rynku, która rozlicza naszych specjalistów za rzetelnie wykonaną pracę.


Napisz na [email protected] jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat konwersja.pro lub innych usług.