Mierz swoją sprzedaż! Najważniejsze wskaźniki KPI w e-commerce

08.08.2017 r.
Tagi:
  • eCommerce
  • Podstawy
  • KPI

W niniejszym artykule przedstawiamy najważniejsze wskaźniki efektywności, które pozwalają mierzyć rozwój sklepu internetowego. Aby w pełni zrozumieć i zoptymalizować każdy ze wskaźników, należy wykonać analitykę ilościową i jakościową. Jest to jedyny sposób by KPI oddawało faktyczny stan Twojego przedsiębiorstwa.

KPI

1. Zatrzymywanie użytkowników

Wskaźnik ten przedstawia lojalność użytkowników oraz jak często wracają do Twojego sklepu internetowego

2. Ilość dodanych produktów do koszyku

Ile produktów zostało dodanych do koszyka? Dlaczego dane produkty w koszyku konwertują lepiej?

3. Wyświetlenia produktów

Jakie produktu najczęściej są oglądane w sklepie internetowym?

4. Opłacone zamówienia

Ile użytkowników przechodzi do opłacenia zamówienia po dodaniu produktów do koszyka?

5. Kontynuowanie zakupów

Ile użytkowników kontynuuje zakupy po dodaniu produktu do koszyka?

6. Błędy w działaniu sklepu

Jak często w sklepie pojawiają się błędy? Jak szybko naprawiane są usterki?

7. Wyniki wyszukiwania

Co najczęściej użytkownicy wyszukują w Twoim sklepie? Czego oczekują?

8. Najpopularniejsze i najmniej popularne kategorie

W jakich kategoriach najczęściej użytkownicy odnajdują produktu? Jakie kategorie są najmniej dochodowe?

9. Metody płatności

Z jakich metod płatności najczęściej korzystają użytkownicy?

10. Długość pojedynczej sesji

Ile czasu spędzają użytkownicy w Twoim sklepie? Na jakim etapie wychodzą z sklepu?

11. Ilość zarejestrowanych użytkowników

Ilu użytkowników dokonuje rejestracji? Ile osób kupuje bez rejestracji?